Dél-kínai Morning Post

Dél-kínai Morning Post
Ország Kína
Nyelv angol
Periodicitás Napi
Kedves Országos sajtó, véleményújság
Diffúzió 104 000 ex
Alapítás dátuma 1903
Kiadó város Hong Kong
Főszerkesztő Tammy tam
Weboldal https://www.scmp.com/

A South China Morning Post egy angol nyelvű napilap, amely 1903 óta jelenik meg Hongkongban . 104 000 példányban jelenik meg. Az SCMP csoport adja ki, amely 2015 óta az Alibaba csoport tulajdonában van .

Történelem

A South China Morning Post Ltd- t 1903-ban alapították. A legelső kiadás megjelent1903. november 6. Ban ben1971. november, ezt a vállalatot a hongkongi tőzsdén jegyezték . 1987-ben magántársasággá vált, a News Corporation tulajdonában volt, 1990-ben pedig újra jegyezték.

A Kerry Media, Robert Kuok  (en) holdingtársasága megvásárolta a News Corp részesedését1993. október. Kuok Khoon Ean, fia, 1997 végén lett a vállalat elnöke.

Miután Hongkongot 1997- ben átadták Kínának , a kínai oldalakért felelős Willy Wo-Lap Lam és a pekingi újságot képviselő Jasper Becker otthagyta tisztségét, mert túl függetlennek tartották őket.

Ban ben 2012. június, Li Wangyang gyanús halála után a szerkesztőség egy része vitatja Wang Xiangwei főszerkesztő választását, miszerint rövidre csökkentenék a kínai disszidens halálának tudósítását. Wang úr, az első kínai nép, aki a főszerkesztő posztot tölti be, elismeri, hogy „rossz döntést” hozott. Az Apple Daily független újság cikke szerint ezzel az üggyel az „SCMP vörös lett”.

Ban ben 2015. decemberAz Alibaba Group 266 millió dollárért megszerzi Hong Kong egyik legnagyobb újságját , a South China Morning Post-ot, az SCMP Group többi médiaüzletágával együtt.

Kiadások

Vasárnaponként a Sunday Morning Post jelenik meg . A South China Morning Post internetes kiadása cikkeket és tematikus jelentéseket tartalmaz a nyomtatott kiadásból.

Aláírások

Hivatkozások

  1. Paul Lin, Jiang Zemin beavatkozik a Taipei Times újságműveleteibe: "Willy Wo-Lap Lam, jegyezte meg a hongkongi újságíró, főnöke, Kuok Hock-nien malajziai iparmágnás menesztette Jiang Zemin kínai elnök felforgatásáért"
  2. South China Morning Post Courrier International,
  3. Dorian Malovic, a hongkongiak bizalmatlansága Kína szárazföldjével szemben növekszik La Croix- ban, 2012. július 2-án.
  4. AFP, Hongkong: rossz közérzet a South Morning China Post L'Express című nagy angol nyelvű napilapban , 2013. július 2.
  5. Régis Soubrouillard, Hongkong: Peking szigorítja a médiapórázt Marianne, 2012. június 28.
  6. Alibaba beleegyezik, hogy megvásárolja a South China Morning Post-ot Hongkongban , Matthew Miller, Reuters 2015. december 11.
  7. Alibaba 266 millió dolláros akvizíciós megállapodást kötött a South China Morning Post céggel, a Reuters, 2014. december 14
  8. Michel Bonnin , kritikai olvasás: Jasper Becker: Hungry Ghosts CEFC szám, 1996. június „Az olvasó a South China Morning Post türelmetlenül várja a könyvet Jasper Becker, kétségtelenül az egyik legjobb tudósítók állomásozó Pekingben” .
  9. Goldman Környezetvédelmi Díj 2012: Ma jún .
  10. Tim Ingham, "  Stephen Leather  " a Metro (megközelíthető 1 -jén május 2013 ) .

Külső hivatkozás